j-QAF

Apa itu j-QAF?

May 4, 2008 | | Say something

Ha…korang tau ke j-QAF tu apa? bukan j-Corp (Johor Corporation) hahaha…. ok, j-QAF ni adalah singkatan dari j= Jawi, Q= al-Quran, A= Bahasa Arab komunikasi dan F=Fardhu Ain. Sebenarnya j-QAF ni dibuat untuk mengatasi masalah keciciran dan buta huruf jawi serta nak memperkukuhkan pengamalan fardhu ain. Ia telah dilaksanakan secara rasmi pada tahun 2005, yang […more]

Minggu Terakhir Sebelum Menjalani Praktikum

Jan 21, 2008 | | Say something

Ni dah masuk minggu terakhir sebelum kami guru pelatih j-QAF ambilan 2007 mula menjalani latihan praktikum di sekolah masing-masing. Debaran semakin terasa, yakin, risau dan bermacam2 lagi perasaan yang timbul. Alhamdulillah, setakat ini aku dah membuat beberapa persiapan untuk menghadapi praktikum walaupun tak sesempurna mana tapi ada lah benda2 yang aku dah prepare. Setakat ni […more]