Krisis Gaza dan Krisis Perak

Feb 9, 2009 | | Say something

Awal-awal tahun 2009 ni macam2 hal yang berlaku. Dulu kes minyak naik, barang naik. La ni kes2 politik pulak dah. Dah elok2 aman damai memerintah ada je yang nak kacau, kalau setakat nak buat teguran takpe la juga…ini nak memerintah semata-mata kerana ada agenda kapitalis. Nak untung banyak melampau.
Aku sebagai orang kecik yang makan gaji ni pun dah pusing kepala tengok semua ini. Pening2.
Aku tak ambil tau apa2pun tentang undang-undang pilihanraya pasal kes perak ni…yang apa penting aku nak lihat tampuk pemerintahan yang bersih memimpin bukannya memerintah. Aku tak suka diperintah, aku lebih suka dipimpin.
Agak2 apalah mimpi2 mereka yang lompat-melompat ni? Kalau aku le, bila dah melompat lebih baik aku jadi menteri besar…kita dah berkorban maruah lebih baik minta jawatan yang baik punya..

Posted in: Catatan Umum, Umum

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *