Di mana bumi dipijak, di situ langit dijunjung.

May 4, 2008 | | Say something

Aku tengah tengok rancangan ni kat tv9. mengisahkan guru2 semenanjung yang bertugas di pendalaman serawak.. bila tengok pengalaman cikgu2 ni aku rasa macam semangat jer.. yelah, kang bila betul2 kena bertugas kat pendalaman baru tau rasanya… macamne lah rasanya guru2 ni bertugas kat pendalaman yang berbeza dialek, suku dan macam2 lagi lah…apalah perasaan pertama kali mereka ke sana.. tapi bagi aku, cikgu2 yang penah mengajar lama kat pendalaman sabah serawak bila dapat balik semula ke semenanjung selalunya power2 diorang punya mental..mungkin dah biasa hidup kat pendalaman. termasuklah adik aku sendiri…dia 4 tahun mengajar kat miri tu… apa2 pun SELAMAT HARI GURU. jadi cikgu2 yang mengajar kat tempat sendiri patut rasa bersyukur. jangan malas2 nak mengajar ye..

Posted in: Catatan Umum, Umum

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *